maandag 5 november 2007

Valentin

De winter komt er aan en daar is-ie weer. Het jaarlijkse mailtje van mijn Russische vriend Valentin Michayli. Hij woont in Kaluga en daar is het 's winters erg koud. Wel 30 graden onder nul! Elk jaar maakt hij zich zorgen om de gezondheid van zijn oude moedertje. Het mensje is blind en heeft geen geld voor medicijnen. En Valentin, hoe hard hij ook werkt, verdient niet genoeg. Bescheiden als hij is, vraagt hij alleen om een oude slaapzak, wat warme kleren, een oude kachel, conserven, vitamines, anti-griep middelen, etc. Maar als ik dat te lastig vind, is geld ook wel goed.
Het frappante is, dat Valentin al jaren 25 jaar oud is. En al jaren overleeft zijn moeder de o zo strenge winters.

Ik vrees echter, dat ook dit jaar huize Michayli het zonder mijn bijdrage zal moeten doen... Maar hij redt het wel, denk ik...

Wat voorbeelden van vergelijkbare mailtjes van Valentin

Update: Wim de Bie kent 'm inmiddels ook al! En verwijst naar dezelfde link...

1 opmerking:

Bert v. Oorschot zei

bedankt voor de tip!! Hoewel ik veel geef aan goede doelen (niet in "Bill Gates amounts" gezien) zal ik nooit in dit soort mails trappen. Als ik geef geef ik aan grote instanties,...hoewel je nooit echt weet of er niet hier en daar van jouw centen een luxe zwembad of golfbaantje wordt aangelegd bij één of ander directeurtje!!!! }-(