maandag 12 november 2007

Gloeiende, gloeiende...

Jullie weten het nog niet, maar we zijn dood! En anders gaan we dat de komende dagen wel...
Althans, dat concludeer ik uit het mailtje wat ik vandaag in mijn spam-filter tegenkwam (tikfouten zijn niet van mij!):


Melding over radio-actieve besmetting van Amsterdam

Op internet-forums is er een melding verschenen over een stevige explosie in een nederlandse Atoomcentrale in de buurt van Amsterdam. De getuigen beweren dat die explosie op 4 november rond 15 uur plaatsvond. Een inwoonster van de stad belde haar familie op en vertelde dat er in de stad de telefoonaamsluitingen worden uitgeschakeld, zodat de mensen niemand konden opbellen.
Zij beweert ook dat er inderdaad een explosie, zelfs een heel ernstige, op het Atoomsentrale plaatsvond en dat de radioactive wolk zich op dit moment snel verplaatst.
De overheid bevestigt deze informatie niet officieel maar wel tijdens de prive gesprekken. Toch plaatsen de inwoners op het internet foto’s van de gevolgen van de explosie en diens slachtoffers.


En daaronder een verwijzing naar een internetsite. En je hoort er helemaal niks over in de media. Het is een complot! Ze willen ons dom houden!! Ik wist niet eens dat er bij Amsterdam een "Atoomsentrale" was! Kejje nagaan...

Met dank aan Arthur Strickland en Guy Kramer die me dit vandaag allebei mailden. Goed gedaan boys!


Uiteraard open je zo'n mailtje niet: in het spamfilter zit een optie om mails te bekijken als "platte tekst". Dus lekker veilig!
In Outlook Express ga je naar Eigenschappen-Details-Bron van bericht en dan zie je hetzelfde.

2 opmerkingen:

Nathalie zei

Eh... nou... (alvast?) gecondoleerd. Met ons. En met jou. En... natuurlijk weet je niks van een atoomsentrale bij Amsterdam... dat was allemaal top secret (tot nu dan he)

Anoniem zei

Hier in Rotterdam konden we een glimlach al niet onderdrukken. De virusbesmetting komt overigens pas als je de gemeldde link volgt.