vrijdag 2 november 2007

Linker- of rechterhersenhelft?

Volgens de gangbare opvattingen is je linkerhersenhelft vooral goed in logische en praktische dingen, zoals taal en rekenen. Je rechterhersenhelft is vooral visueel en gevoelsmatig bezig. Dus ik zie mijn lief en links denk ik: "Daar is Els" en rechts denk ik... eh, dat gaat jullie niks aan. Dit is een beschaafd blog.
Verder heeft eenieder een voorkeurshelft. Kunstenaars rechts, boekhouders links.
Tot zover de theorie. Nu de praktijk. Hieronder zie je een danseres. Leuk figuurtje, maar daar gaat het nu even niet om. Welke kant zie je haar omdraaien? Met de klok mee of tegen de klok in?



Met de klok mee: dan is je rechterhersenhelft actief. En andersom. De meeste mensen schijnen het meisje tegen de klok in te zien draaien. Ik niet... Gevoelsmens die ik ben...
Maar als je heel erg je best doet, kan je de draairichting veranderen. En dat lukte mij in ieder geval, zij het met de nodige moeite.

ik dacht dat het een rotgeintje was van de site waar deze afbeelding stond. Mensen voor nop minutenlang laten kijken naar een stom plaatje. Maar ik heb het plaatje gedownload en vanaf m'n pc bekeken en daar werkte het ook.

10 opmerkingen:

Nathalie zei

*leuk jouw blog :-)*

Ik zag haar eerst met de klok mee draaien. Toen keek ik even niet en daarna draaide ze tegen de klok in. Ik kan alleen wisselen als ik even m'n ogen dichtgedaan heb. Grappig dit!

Bert v. Oorschot zei

Ik heb hetzelfde. Betekent dat dat ik een boekhoudkundig kunstenaar ben of een kunstzinnig boekhoudertje.

Anoniem zei

Ik heb van alles geprobeerd ,maar ik zie haar alleen maar met de klok mee draaien....??...........wel een leuk figuurtje trouwens!!

Anoniem zei

O nee, wacht nu zie ik haar toch tegen de klok in draaien...................ze neemt ons gewoon in de maling!!!!!!!

Bert v. Oorschot zei

het blijven vrouwen hè....

Anoniem zei

Yes, ik ben een gevoelsmens... ;-)

Anoniem zei

Grappig: ik kan alleen schakelen als ik me op haar voeten concentreer! Daar zit het hem natuurlijk: gevoelsmensen kijken alleen maar naar haar borsten en billen en daar valt het plaatje moeilijker te keren... :)

Ron zei

Aha, is dat 't! Dat verklaart veel...
;-)

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.