donderdag 1 november 2007

Fit en Vitaal

Dit moest geen lifelog worden, had ik me voorgenomen. Desondanks toch maar iets persoonlijks met jullie delen: ik ben fit en vitaal!! "Huh? Hoe bedoel je? Fit en vitaal???".

Ok, even uitleggen: ik ben mede-verantwoordelijk voor een uitgebreid gezondheidsonderzoek op m'n werk. Zo'n programma moet een naam hebben en we vonden Fit & Vitaal wel aardig. En omdat ik de aanstichter ben, moest ik gisteren als eerste komen opdraven.
Het begint met een leefstijl-vragenlijst op internet. De resultaten worden weergegeven als stoplichten. Bij mij stond vrijwel alles op groen, behalve bewegen en... alcohol...
Tsja, iets meer bewegen, dat klopt wel. De laatste maanden had ik erg gezondigd door veel te weinig naar de sportschool te gaan. Vakantie, ziek, druk-druk-druk, gewoon moe, afijn, altijd wel een smoes... Maar de norm voor alcohol was wel erg streng. Bij 15 glazen in de week springt het stoplicht al op rood. En m'n 2 glaasjes wijn per dag en een glaasje whiskey extra in het weekend vind ik niet overdreven.
En toen de echte testen. Cholestorol, suiker, lenigheid, schouderlenigheid, gewicht, alles prima-de-luxe.
Alleen ben ik te fanatiek voor dit soort dingen. Bij de lenigheidstest duwde ik zo hard naar voren dat ik een spiertje in m'n rug verrekte. En nou loop ik een klein beetje te strompelen...
Maar voor de rest ben ik door de APK! Nu ben ik benieuwd hoe m'n collega's het er van gaan afbrengen...

3 opmerkingen:

Nathalie zei

Goed zo, Opa!! ;-)

Bert v. Oorschot zei

Ik doe nog ff niet mee aan dat soort tests,....
(het struisvogel-effect)!!!!

Miran zei

Ondanks dat ik mezelf had voorgenomen hier niet aan mee te doen ben ik vorige week dus toch gestrikt. Op 17 december mag ik op komen draven.
Heel verrassend zal de uitkomst niet zijn. Maar je weet maar nooit.