maandag 23 februari 2009

Terug naar je Maker



Ik schreef al eerder over de bedenkelijke folder die creationisten, mensen die kritiekloos het scheppingsverhaal geloven, gingen verspreiden. Vandaag is een groot aantal opinieblogs begonnen met een actie om weerwerk te bieden. Niet alleen tegen de orthodox-christelijken (die overtuig je toch niet), maar vooral om te voorkomen, dat het idee zou ontstaan dat het sprookje van het scheppingsverhaal net zoveel gewicht heeft als een door-en-door getoetst mechanisme als de evolutieleer.

Van mij mag iedereen geloven wat-ie wil. Ik heb zelfs veel respect voor mensen die, gedreven door hun geloof, zich onvoorwaardelijk inzetten voor hun medemens. Ik vloek zo min mogelijk en zeker niet in de kerk ;-) Mocht ik in een moskee komen, trek ik mijn schoenen uit en ik bedek m'n hoofd in een synagoge. Kortom, ik ben als ongelovige zeer tolerant voor gelovigen van welke soort dan ook.

En als je zegt: ik geloof, dus ik kan niet geloven in de evolutieleer: soit. Maar als de creationisten gebruik gaan maken van hele en halve leugens en verdachtmakingen, word ik een beetje pissig. Dus de actie van vandaag ondersteun ik van harte.

De folder is overigens pagina voor pagina onderuit gehaald op Sargasso in het artikel het misbaksel van de relimaffia. Zeker de moeite van het lezen waard!

Ik ondersteun via dit matig bezochte blogje op mijn manier een pietsiebeetje de actie van Retecool, GeenCommentaar, Sargasso, VKMag, Luuk Koelman, Flabber, GeenStijl, Verbal Jam, EnDanDit, BertBrussen, KommaPuntLog, GodVoorDommen, DeBaasjes en nog veel meer weblogs.


Geen opmerkingen: