zaterdag 27 oktober 2007

Broccoli

Wie mij kent, weet dat ik geen echte liefhebber ben van broccoli. Saaie groente, die alleen smaakt als er stevig sausje overheen gaat. Of in een lekkere pasta.
Nu hebben wetenschappers van de Johns Hopkins-universiteit in Baltimore een mooie toepassing gevonden: als middel tegen zonnebrand. Als je jonge broccoliplantjes goed fijnhakt, komt de stof sulforafaan vrij. En die beschermt de huid heel goed tegen de schadelijke effecten van UV-straling.
Nadeel is wel, dat je het zonnen wel goed moet plannen. De proefpersonen in het onderzoek moesten al drie dagen van tevoren beginnen met smeren...

1 opmerking:

Nathalie zei

Doe mij voorlopig maar "Zwitsal-in-het-zonnetje"...

En trouwens... "Wie mij kent, weet dat ik geen echte liefhebber ben van broccoli"... dat zegt niks... Wie jou goed kent dacht ook te weten dat je geen bier dronk... en geen eitje bij je ontbijt nam...